tiistai 11. joulukuuta 2012

Jotain ihan muuta

Joskus jotain lilaa vaan tupsahtaa tielleni, enkä voi muuta kuin tuoda sen/ne kotiin.
Joskus joku ostaa mulle "ihan väkisin" jotain lilaa. Enkä todellakaan pistä kyseitä seikkaa pahakseni...


Jumbon Anttilan alelaarista hellään huomaani änkeytyi Fiskarsin lila juustohöylä.
Paria päivää myöhemmin olin sattuneesta syystä rakkaani kanssa Renkomäen ABC:lla Iittalan myymälässä ja hypistelin kyseiseen lilaan sarjaan kuuluvia muita osia ja luettelin rakkaalleni, mitkä niistä haluan itelleni. Rakkaani halusi ilahduttaa mua liloilla saksilla. Ooooh, olen hyvin ilahtunut, nämä sakset on mun aarre. Jokunen lila osa sinne vielä jäi, terveisiä vaan Korvatunturille... ;D


Valoa pimeyteen -projektin kakkososa: päivänvalolamppu ja valaisin.
Päivänvalolamppuun sain hyvän ostovinkin Emman blogista ja Papun kommentteihin jättämillään hyvillä neuvoilla. Prisman loputtomalta lamppuhyllyltä ois ollut mahdoton löytää tarvitsemaansa ilman hyviä neuvoja. Vietin siellä tovin jos toisenkin ensin yksikseni lamppua etsiessäni, mutta hyvien neuvojen ansiosta toisella yrittämällä lamppu löytyi helposti. Olin kirjaillut kaikki vinkit tarkasti itselleni paperille ja sitten vaan reippaasti uudelle yritykselle. Lampulla oli hintaa suurinpiirtein 7 euroa.
Valaisimen löysin kirppikseltä 1,50 euron riistohintaan... ;D


Kuten mainittua, poltan melkoisia määriä tuikkuja talven aikana. Roosanauha -tuikut ostin tärkeän asian puolesta kannatuksen vuoksi ja näitä on pari pakettia jo lähtenyt uusiin koteihin.


Tokmannilta lähti matkaan taas pari lootua lisää tuoksutuikkuja. Alempi loodu on tuoksultaan sugar & spice, jollaisen oon jo kertaalleen postannut ja jonka vein ystävälleni tuliaiseksi. TerQi !!!
Päälimmäinen on tuoksultaan exotic mango ja tuoksuu voimakkaasti jopa läpi muovikääreen. Tuoksu on todella raikas. Tätä kirjoittaessa alempi laatikko on jo lähes tyhjä, enää kolme jäljellä. Siinä se on taas pähkiminen, minkä tuoksun otan seuraavaksi  Ihan itteäkin jänskättää.


Biltemasta lähti mukaan pari varrellista sytkäriä helpottamaan tuikkujen sytyttämistä. Jokunen niitä on jo ennestään, ja onnekseni osa on täytettäviä yksilöitä, joita rakkaani mulle joutessaan täyttelee ja taas hetken pärjäilen. Luonnollista poistumaa niitten keskuudessa kuitenkin väkisinkin on, joten uusia joutuu hankkimaan aina silloin tällöin.


RobinHoodissa törmäsin tämmöisiin hienouksiin. Kummankin autoon uusi hajustin. Mies jo omansa vei käyttöön, mutta mun hajuste näyttää edelleen pöydän kulmalla notkuvan. Ehkä joku kerta muistan sen napata mukaani ja viedä omalle paikalleen autoon. Sitä ootellessa... ;D

5 kommenttia:

Liisa kirjoitti...

Hauska toi autohajustin! :D

Lila Lakka kirjoitti...

Oon samaa mieltä. Kerrankin joku erilainen. =D

eekku kirjoitti...

kivoja ostoksia

Anonyymi kirjoitti...

mullakin on noi keittiöjutut! pinkkeinä ;) siinä oli juustohöylä (se isompi, sulla on toi pieni) ja sakset ja kuorintaveitsi ^^

Lila Lakka kirjoitti...

eekku: Kiitos. =)

HANI: Mulla on kaksikin settiä sellasia vaaleanpunasia systeemejä. Ne oli kai jotain Roosanauha -kampanjoita. Mul on just se isompi juustohöylä, ja ainakin kolmet erilaiset sakset... En oo pystyny vastustaa söpsää väriä... =O
Nii, enkä nyt tota lilaa... ;DDD