perjantai 22. helmikuuta 2013

Olen omituinen ja tiedän sen

Useimpia haasteita ja tunnustuksia seuraan, missä blogeissa ne temmeltävät ja ketä kukin haastaa ja ootan jännityksellä milloin joku muistaa minua. Samalla haastettujen listalta löytyy joku uusi blogituttavuus lukulistalle.
Tätä haastetta pelkäsin ihan ensimetreiltä asti, koska olen erilainen, ja olen tiennyt sen aina.
Suorastaan omituinen, ja siitä olen saanut kuulla koko elämäni, mutten koskaan hyvällä, siksipä olen oppinut olemaan erityisen hyvä peittämään omituisuuttani normaaliudella, tai sillä, mitä itse pidän normaalina.
Ja sitten pamahtaa tämmöinen haaste, ja nyt mun pitäisi kertoa täällä julkisesti omia omituisuuksiani. Pelottavaa. Kiitos kuitenkin Bloh, ehkä tämä tästä. =)
Toisaalta on ollut hyvin helpottavaa lukea muitten omituisuuksia, koska en ehkä olekaan ihan niin omituinen kuin mitä minun on annettu ymmärtää...

EDIT 12.3.2013: Kiitos myös ~M~. ♥

Haasteena on kertoa itsestään viisi omituisuutta ja haastaa 15 blogia tekemään saman.

1. Olen pakko-oireinen. Se ilmenee hyvin monessa asiassa, ja ilmeni kotioloissa enemmän yksinasuessa. Kämppiksen kanssa yritän esittää niin paljon "normaalia" kuin se mulle suinkaan on mahollista. Useimmat omituisuuteni laskenkin pakko-oireiden piikkiin.

2. Autolla ajaessa saan toteuttaa pakko-oireitani mielin määrin ja normityöpäivänä siihen on aikaa ruhtinaalliset kaksi tuntia/työpäivä. Edellisessä autossa se oli helpompaa, kun kaikki mittariston lukemat oli kerralla nähtävissä. Silloin esimerkiksi luettelin numeroita 0-9 ja toivoin löytäväni ne mittaristosta. Hurrasin, jos löysin, mutta onnekseni en kuvitellut jotai pahaa tapahtuvan, jos en löydä. Nykyisessä autossa on niin vähän numeroita yhtä aikaa näytössä, että jokaisen numeron yhtäaikaa bongaaminen on lähes mahdotonta. Siitä hyvästä kyseinen pakko-oire on lieventynyt. Bongaan numeroista syntymäpäiviä ja -vuosia ja muita merkityksellisiä vuosilukuja. Viime aikoina on mukaan astunut mukaan mittarilukemien kuvaaminen syystä, että kamera on useammin matkassa mukana, koska saatan lähtiessäni kuvata kynsiäni.
Laitankin tähän yhden hyvän esimerkin. Melkein pysähdyin rukkaamaan kellon näyttämään tunnin vähemmän...

15-15-15-16-15

15-15-16-16-16

3. Kuten jo eräässä haasteessa toin ilmi, olen intohimoinen lajittelija ja kierrättäjä. Mitä vähemmän sekajätteessä on tavaraa, sitä tyytyväisempi olen. Nypin jopa naulat tuhkan seasta metallikeräykseen, jos olen polttanut naulaista puuta.

4. Lajittelen myös pyykkiä turhan tarkkaan. Vaaleat, tummat, siniset, punaiset, lilat, violetit...
Joskus jopa vaalean- ja tummansiniset erikseen. Toisinaan on pakko saada kone täyteen ja on luovuttava lajittelusta. Mutta vain hetkeksi...

5. Kulmakiveni ja kämppiksessä loputonta ärsytystä herättävä omituisuuteni on lehdet.
Nimenomaan lukemattomat lehdet, eli lehdet, mitä en ole lukenut. Luettuani lehden, heitän sen mielihyvin paperinkeräyslaatikkoon, mutta lukemattomat jää yhäti kasvaviin pinoihin odottamaan lukemista. Sillä ei ole merkitystä, jos vain selaan lehden, mutta täysin avaamatonta lehteä ei vaan voi heittää pois. Sille voi tulla paha mieli...

Haaste on pyörinyt niin monessa blogissa, joten täytyy toivoa, että löydän ees jonkun, joka ei ole tätä saanut. Käyn läpi omaa lukulistaani ja yritän katsoa päältä, kuka ei vielä tätä ole tehnyt.
Haastan siis hulluuteen:

Somebody check my hair -Aridith
So Restless
Teannan oma paikka -Teanna
in this part of town -Liisa
Uutistoimisto Anselmi -Uutistoimisto Anselmi
Wasting lifestyle -Emma
CaraMian blogi -CaraMia
Joo, kynnet -Elämäntapaidiootti
Kynsin ja kuvin -Tuikku
kyn-sik-kö -kynsikkö
hanska -hanska
Juliettes -Pauliina
40 kynttä -Dimavarien ja Prunella
Verieana -Verieana

Ziiz, mikä homma selata blogeja noin järkyttävä määrä.
Kurkkasin vaan postaukset "hätäseen", mitä nyt jäin sitten lukemaan, kun jostain syystä en nykyään ehdi enää lukea blogeja... Kommentteja en selannut läpi eli multa jäi huomaamatta, jos joku oli jo haastettu, muttei ollut vielä tehnyt haastetta. Sori. =)

Enjoy! ♥

PS. 49 tikkua maalattu !!! Hyvä minä, reipas tyttö... ;DDD

16 kommenttia:

Lunalii kirjoitti...

Hihi, hauskoja :D Mulla on varmaan kanssa aika paljon pakko-oireita. Mitään mulla ei ole koskaan diagnosoitu, mutta ihan selkeästi mulla on sellasia juttuja mitä on pakko tehdä tai pakko tehdä aina samalla tavalla. Ja jos ei onnistu niin sit ahdistaa :D

Liisa kirjoitti...

Kiitos haasteesta, yritän muistaa tehdä tämän! :D

Lila Lakka kirjoitti...

Lunalii: Joskus en tiedä, ahdistaako tilanne enemmän mua vai kanssaeläjiä... ;D
Joistain asioista on vaan koko päivä ihan sekaisin, jos joutuu poikkeamaan totutusta... =D

Liisa: Sä jo bongasitkin tän ennen kuin ehdin haastaa. Kiva kiva. =D

Emma kirjoitti...

HEI mikä wasting lifeTIME?? :DDD keskity nainen! Kiitti haasteesta :)

Lila Lakka kirjoitti...

Hih, time tai style. Hukattua aikaa kuitenkin.
Älä takerru pikkuseikkoihin.
Sama kai se, jos linkki toimii ??? Ihme nipottaja... ;DDD

Nooh, ehkä mä korjaan sen.
Ei kestä kiitellä. =)

Passion for Nails/Suvi kirjoitti...

Sinä ja sun mittaristo........

Vanquish kirjoitti...

Sulla oli kyllä jotain oikeesti erikoisia ;) Itse oon kans innokas kierrättäjä/lajittelija, ja mua ärsyttää ihmiset, jotka ei lajittele "kun ei muutkaan". Entä jos kaikki toimisi samoin? ;)

Lila Lakka kirjoitti...

Suvi: Eipä mennyt hukkaan nekään kuvat... ;DDD

Vanquish: Mua ärsyttää kans lajittelemattomat.
No sano älä muuta. Jos jokainen tekis oman pienen osansa, ni ei ois paljon vaadittu. =)

Annukka kirjoitti...

Oliko nyt IHAN pakko kertoa toi mittarijuttu ;)??
Ollaan huomenna lähdössä lomalle ja autossa menee noin 8 tuntia. Voitko yhtään arvata, mitä aion tehdä sen aikaa ?? Ja se on nyt ihan sun omituisuuden vika ;D.
t. henkilö, joka laskee lenkkeillessään ikkunoita ja niiden ruutuja kahden ja kolmen kertotaululla, mutta laajentanee ykkösestä ysiin mittaritarkkailuun ...

Lila Lakka kirjoitti...

...ööö... Oli ??? ;D

Auts, omituisuuteni laajenee... ;DDD
Mä muuten lasken ajaessa myös vastaantulevien ja ohittavien/ohitettavien autojen rekkareista numerot yhteen. Esim. XXX-458 =>
4+5+8 = 17 =>
1+7 = 8

muahhahhaaaa...

Rattoisaa automatkaa!
Viettäkäähän mukava hiihtoloma! =D

Bloh kirjoitti...

Mulla on kans tiettyjä pakko-oireita, esim tietynlaisia liikkeitä joita yritän estää ja pakkomielteitä joista saatan jopa raivostua jos en saa tehdä niinkuin aina siinä asiassa :D

Lila Lakka kirjoitti...

Niin tuttua, niin kovin tuttua... =D

Annukka kirjoitti...

Voisitkohan ottaa käyttöön myös mun kirjaintenlaskusysteemin?
Menee niin, että luetaan kaikki matkan varrelle sattuvat kyltit ja liikkeiden nimet sun muut tekstit ja yritetään vauhdissa arvioida, kuinka monta kirjainta sanoissa on.
Spede Pasanen oli tässä ihan guru ja yritän päästä Spedeksi speden paikalle, mutta vielä on hommaa ;)

Lila Lakka kirjoitti...

Heeeeeeeeeeeeeei, toihan on hyvä idea !!! Paitsi, että oon 11 vuotta ajanu tota samaa työmatkaa, joten kyltit on siellä jo aika loppuunluetut.
Ihan totta, en oo tommosesta koskaan kuullutkaan... =)

Bambi kirjoitti...

Hihii, voi mikä ihana Lila <3

Lila Lakka kirjoitti...

Ite oot! ♥